Veel gestelde vragen

Hieronder treft u een aantal veel gestelde vragen aan. Uiteraard met daarbij de juiste antwoorden. Zit uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met het bureau planning van de stichting.

Ik wil een retour rit naar het ziekenhuis. Ik zal daar zeker langer dat een half uur zijn, wat zijn de mogelijkheden?
Bij een retour rit blijven wij altijd 1 uur ter plaatse en telefonisch voor U bereikbaar, dit is gratis. De wachttijd gaat in op het moment dat U aangekomen bent op uw bestemming. U kunt ook bij de aanvraag reeds aangeven dat er langer gewacht moet worden, dan plannen wij die extra tijd vast in. De wachttijdtoeslag kost €5,00 per half uur of deel daarvan. We zullen voor U wel kijken of 2 enkele ritten voordeliger worden.
Merkt u tijdens het verblijf dat het langer gaat duren dan 1 uur, geeft dit dan ook door aan de chauffeur, hij kan dan gaan bekijken of hij langer kan wachten, tot wanneer hij uiterlijk kan wachten, of dat hij iets anders moet proberen te regelen. Moeten we langer dan 1 uur wachten, dan gaan wij een wachttijdtoeslag van €5,00 per half uur in of deel daarvan in rekening brengen.

Hoeveel passagiers kunnen er met 1 bus mee?
Iedere bus heeft 8 zitplaatsen, waarvan er minstens 4 ingeklapt kunnen worden. Gaat er 1 rolstoeler mee, dan gaat dat ten koste van 2 zitplaatsen. 2 rolstoelers, 4 zitplaatsen. In principe nemen we niet meer dan 2 rolstoelers per bus mee. Niet alle rolstoelen zijn gelijk dus geef bij aanvraag ook door wat voor een soort rolstoel er mee gaat. Het kan geen kwaad om de maximale lengte en breedte door te geven. In de meeste gevallen is er ook nog sprake van ruimte voor enige bagage, of ingevouwen rollators. Geef dit bij de aanvraag ook door. Dat voorkomt teleurstellingen.
Op dit moment kunnen wij in verband met Covid-19 slechts 4 passagiers per bus vervoeren!

Ik wil een afgesproken rit afzeggen kan dat?
Een rit kan altijd afgezegd worden. Probeer dat zo snel mogelijk te doen, er zijn dan geen kosten aan verbonden. Zijn wij telefonisch niet meer bereikbaar, spreek de afzegging dan in op de voicemail.
Geeft u het pas door als de chauffeur voor de deur staat en ook op de voicemail staat geen afzegging, dan brengen wij de volle prijs in rekening.
Voor groepsreizen geldt een andere afzegtermijn. Deze ritten kunnen tot uiterlijk 48 uur voor gepland vertrek worden afgezegd. Wordt de termijn korter, dan kan 25% van de oorspronkelijke prijs in rekening worden gebracht.